Každý druhý cestující zaváhá, zda nasedl do správného auta, ke správnému řidiči. Hlavou Vám proletí tolik otázek, ale stojíte-li o rozhovor, většinou jej započnete větou: „Jak jste se k taxikařině dostala?“ Pro studentky, ale i pro mladé maminky je taxikařina vyhovující zejména z důvodu časové flexibility a možnosti zorganizovat si práci dle svých možností. Postavení žen ve společnosti vzalo za posledních pár desetiletí za své, a ač si většina mužů myslí, že ženy neumí řídit a na toto téma existuje nespočet vtipů, ne každá žena za volantem je pohroma.
Statistika nuda je, má však cenné údaje. Má?
Na internetu naleznete výsledky různých průzkumů a statistik a také zprávy s do očí bijícími titulky, že na českých silnicích v tom a tom roce způsobilo nehodu více mužů než žen, že muži vykazují 2x vyšší míru nehodovosti a ženy méně bourají, ale opačné pohlaví lépe parkuje. Také, že ženy zvládají více věcí najednou, ale ne řídit a telefonovat. Vyhledáte-li si archivní články různých internetových magazínů za posledních pár let, zjistíte, že názory jsou různé, vzájemně si protiřečí, ale otázky, na které respondenti v dotaznících odpovídají, se mohou lišit společnost od společnosti.
Britský Daily Mail zveřejnil v srpnu letošního roku výsledky statistiky dle aktuální studie portálu confused.com, které vyčíslily, že ženy jsou jako řidičky motorového vozidla bezpečnější, zatímco muži zvyšují pravděpodobnost přestupku či autonehody až 4x.
Jak to vidí psycholog
Nejlépe to vysvětlil pan psycholog Jiří Novák v roce 2016 v rozhovoru pro Český Rozhlas. Ženy jsou prý lepší při jízdě za tmy. Je tak dáno již od doby kamenné, kdy lovci za světla sháněli potravu, zatímco ženy pobývaly v tmavých jeskyních a jejich oči se tak přizpůsobily červenému spektru světla. Navíc ženy mají za těchto „ztížených podmínek“ lepší předvídavost a nejezdí tak riskantně, jako muži.
Je to o důvěře
Přes den bývá mnohonásobně krát větší provoz, než v noci a na jízdu městem v odpoledních hodinách je potřeba obalit se trpělivostí a maximálně se soustředit. Jako zástupce ženského pohlaví si troufám tvrdit, že ne každá žena za volantem je nebezpečná a k smíchu a ne každý muž je skvělý řidič, ač to o sobě tvrdí. Jsme opatrnější. Často vozíme v autě děti. Nejsme tak soutěživé a neztotožňujeme se s řidiči z Need For Speed. Muži se ale naopak dokáží poprat s jinými situacemi a jejich reakce na náhlou událost bývá rychlejší. Přes den je ve městech lepší, bezpečnější a mnohdy i rychlejší přepravovat se městskou hromadnou dopravou anebo v rámci možností třeba na kole. Provoz se uklidňuje až s podvečerními hodinami, kdy lidé z práce a z nákupu konečně dojedou domů. Z vlastních zkušeností jsem přesvědčená o tom, že k ženě taxikářce nastoupím po vydařeném večírku do auta mnohem raději, cítím se příjemněji a ještě si s ní dobře popovídám.
A že dvě třetiny pojistných událostí hlásí pojišťovnám muži? Zda má každá žena své auto přihlášené na sebe nebo ne, toť otázka.