Velkou část obsahu většiny ženských časopisů tvoří oddíly věnující se módě. Snaží se nám srozumitelně a s názornými příklady říci, co se bude nosit následující sezónu, a často také kde můžeme tyto oděvy pořídit za relativně nízkou cenu. Tyto rubriky bývají bedlivě sledovány, a to z dobrého důvodu. Ženy totiž chtějí přirozeně vypadat co nejlépe, a nosit to, v čem dobře vypadají. To však také znamená, že musí sledovat módní trendy. Pokud by totiž vyšly do společnosti v něčem, co se nosilo před několika sezónami, rozhodně by neuspěly.
Kdo však tyto trendy udává? Kdo rozhoduje, co bude „in“ a co nikoliv? Zdálo by se, že většinová populace, neboť ta se přece rozhoduje, co si koupí, a tedy i co se bude nosit. Avšak tak tomu rozhodně není. Módní trendy z velké části udává několik elitních módních návrhářů. Ti totiž představují na přehlídkách své modely, a s pomocí šikovného marketingu je doslova prodávají dychtivé veřejnosti. Z toho pak mají peníze, neboť ačkoliv si šaty přímo z jejich dílny může dovolit skutečně jen málokdo, podobné oblečení si kupuje mnoho žen. A i to jim přináší peníze do kapes.
To je koneckonců i důvod, proč se módní trendy mění tak rychle. Každý z nich totiž pro mnoho žen znamená prakticky obnovu alespoň části šatníku, a tedy i další peníze, které půjdou do kapes módního a oděvního průmyslu. A v tom spočívá celé to tajemství – vydělat co nejvíce peněz.
Proto se můžeme ptát, zda je skutečně nutné sledovat, co se zrovna nosí. Zde platí, že všeho s mírou. Rozhodně se vyplatí mít přehled o tom, co je zrovna v módě, avšak neznamená to ani zdaleka, že byste si měli hned nové kousky kupovat. Napřed se podívejte, co máte doma a zapřemýšlejte, zda byste z toho nedokázali vytvořit nějaký originální, slušivý outfit. Věřte, že tak zazáříte mnohem více, než když budete mít na sobě to, co všichni ostatní.